היום באוטופיה: העתיד כבר כאן

הצטרפו אלינו היום באוטופיה לשניים מהאירועים המיוחדים בפסטיבל השנה – כנס העתידנים ומפגש נוסעים בזמן!

כנס העתידנים (הכניסה חינם אך מתונית בהרשמה מראש)

הכנס יציג מגוון פרספקטיבות אודות העתיד מצד דוברים ודוברות בינלאומיים מובילים ובעלי שם מתחומי התרבות והחברה, המדע והטכנולוגיה. המדע הבדיוני מאפשר אופטימיות בלתי מתפשרת לצד פסימיות כואבת. יש בו תקווה והבטחה לצד חששות ואזהרות בנוגע לעתיד. בכנס העתידנים נעשה שימוש במדע הבדיוני כבמה לדיון ביקורתי כלפי העתיד בשלושה פאנלים – פאנל תקווה / אוטופיה, פאנל חרדה / דיסטופיה, ומושב מיוחד עבור ישראל שיעמיד אמירות רלוונטיות לישראל ולמצבה הנוכחי. המדע הבדיוני הוא גם פלטפורמה יצירתית המקבצת תחת קורת גג אחת את מוחות מופלאים – אנשי ונשות אמנות ומדע – שיתקבצו יחדיו למספר שעות של סיעור מוחין משותף אודות המחר.

מפגש נוסעים בזמן (הכניסה חינם על סמך מקום פנוי)

רעיון "המסע הזמן" נהנה במאה השנים האחרונות מפופולריות עצומה בתרבות שלנו, רעיון שבאה לידי ביטוי באינסוף מאמרים, ספרים וסרטים שנכתבו והופקו בנושא, הן במישור המדעי התיאורטי, והן בתחום ספרות והמד"ב. במהלך האירוע תהיה הזדמנות להאזין לסדרה של סיפורי זמן, ללמוד על "מסעות בזמן" בעיני המדע וגם לקבל סקירה על מודלים אקזוטים של מכונות זמן בספרות ועוד ועוד.

רוצים לקנח בסרט?

הרפתקאותיו המוזרות של טי.אס ספיווט, תחנת חלל 76, והקרנה נוספת של סרט הפתיחה של הפסטיבל, תיאורית האפס, מחכים לכם! כל אלה והקרנות רבות אחרות היום בסינמטק.