היום (רביעי, 9.12) בפסטיבל

אחרי פאנל הפתיחה והקרנת "אנומליסה" אמש, פותחים בקרוב יום עמוס ומרגש בסינמטק ובבית אריאלה.
מתחילים ב-17:00 עם לקט סרטי ז'אנר ישראלים ראשון מתוך שלושה, בסימן משפחתי ותחת הכותרת "דם סמיך ממים", שיוקרן באולם 2 בסינמטק. במקביל בבית אריאלה – סרטו האחרון של במאי האנימציה ביל פלימפטון, "בוגדים".
אירוע נוסף בשיתוף המכללה הישראלית לאנימציה הוא מתל אביב לפיקסאר ובחזרה – מפגש עם האנימטור אלכס אוראל, שעבד בפיקסאר והשתתף בהפקת "משפחת סופר על" ו"מוצאים את נמו". המפגש יתקיים ב-19:00 בבית אריאלה. חצי שעה לאחר מכן, בסינמטק, תושק תוכנית "דוקוטופיה" החדשה של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ופסטיבל אוטופיה. ד"ר אוהד לנדסמן ידון ויציג דוגמאות לקולנוע תיעודי יוצא דופן – זה המתעד את הספקולטיבי והעתידני ולא את מה שכבר קרה. לאחר מכן יוקרן הסרט "הביקור", המתעד בעצמו אירוע שטרם התרחש – נחיתת חייזרים בכדור הארץ.
עוד יוקרנו בהמשך הערב: "אבוללה", הסרט הישראלי החדש לכל המשפחה, בכיכובה של המפלצת הירושלמית שהייתם שמחים להכיר (סינמטק, אולם 1, 21:00); "שודדים!" – סיפורם של צמד חברים שהחליטו לשחזר את הסרט האהוב עליהם, "שודדי התיבה האבודה", שוט אחרי שוט, והתאחדו שנים אחרי כדי להשלים את המלאכה (סינמטק, אולם 2, 21:45); "חדר מנוחה", סרט מתח אלים ואנרגטי של הבמאי ג'רמי סולינייה, שבמרכזו להקת פאנק הנלכדת במועדון לאחר הופעה (סינמטק, אולם 1, 23:15) והגרסה המלאה והמיוחדת לעיבוד של דיוויד לינץ' לקלאסיקת המד"ב "חולית", כפי שסידר מחדש עורך אלמוני המתכנה Spicediver (בית אריאלה, 21:00).