ערב אחרון באוטופיה!

ניכר כי הזמן טס וכבר הגענו ליומו האחרון של הפסטיבל. אכן עובר מהר כשנהנים.

מה יש לנו להציע לכם בערב הסיום של הפסטיבל? המון דברים טובים, כמובן. הזדמנות אחרונה!

הקרנה אחרונה וחביבה של הדוקומנטרי המדובר "חולית של חודורובסקי" – בשנת 1975, הבמאי הצ׳ילאני אלחנדרו חודורובסקי החל לעבוד על יצירתו הגדולה ביותר עד כה. סרט זה היה אמור לכלול את כיכובם של אורסון וולס, מיק ג׳אגר, דיוויד קאראדין וסאלבדור דאלי, בליווי המוזיקה של פינק פלויד ולצד העיצוב האמנותי של זוכה פרס האוסקר ה.ר. גייגר ("הנוסע השמיני"). יצירה שאפתנית זו נועדה להיות האדפטיציה הראשונה לרומן רב-המכר ״חולית״, ויועדה לשנות את נוף הקולנוע לנצח. חודורובסקי יצא לצלם לא סרט, כי אם נבואה. הסיפור העצוב, המצחיק והמרגש של כישלון הפקה גרנדיוזית אשר קרסה תחת משקלה, אך הניחה את אבני היסוד לשלל סרטי המדע הבדיוני של סוף שנות השבעים ותחילת השמונים. סרט שלא תרצו לפספס.

הקרנה נוספת של הקלאסיקה היפנית הייחודית, "הרוח במעטפת" – אחד מסרטי האנימה הגדולים של כל הזמנים, עיבודו של הבמאי מאמורו אושי לקומיקס המנגה מאת מסאמונה שירו. עיצוב מבריק, אסתטיקה אקסטרווגנטית, מוסיקה קצבית וסיפור מלא הפתעות הופכים את המסע הזה אל העתיד ליצירת מופת של האנימציה היפנית, אחד מסיפורי המדע הבדיוני החשובים של הקולנוע והשראה מרכזית עבור ה"מטריקס".

וכמובן סרט הנעילה של הפסטיבל – "החיים בצללים" – מבית היוצר של סדרת הקאלט "טיסת הקונקורד", קומדיית אימה מצחיקה במיוחד בסגנון תיעודי שכבשה את פסטיבלי סאנדנס וברלין. בוולינגטון שבניו זילנד, חיים דיקון, ולדיסלב, ויאגו ופיטר יחד כשותפים באחוזה גדולה. בין הריבים על מי שוטף כלים, למי החדר הכי מלוכלך ולמי החברים הכי מרגיזים, הם צריכים להתמודד גם עם היותם ערפדים שחיים בעולם המודרני. זה נשמע פשוט, אבל איך אפשר לבחור בגדים למסיבה אם אין לך השתקפות במראה? וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את אנשי הזאב שעושים בעיות, וציידי הערפדים שצצים מדי פעם.

נתראה בערב!