היום (שבת, 12.12) בפסטיבל

שבת שלום! יום עמוס ומעניין במיוחד בפסטיבל אוטופיה:
הקרנה נוספת לסרט הדוקומנטרי יוצא הדופן "הביקור: מפגש עם חייזרים" (סינמטק תל אביב, אולם 1, 14:00). דוקו המתעד אירוע שטרם התרחש: נחיתת חייזרים בכדור הארץ, תוך הצגת פעילותם של האנשים והארגונים הממשלתיים הפועלים כבר היום לקראת התרחיש.
אחר הצהריים יוקרן "סיפורים מדהימים", מתוך תוכנית האנימציה המשותפת לפסטיבל ולמכללה הישראלית לאנימציה. חמישה סיפורים קלאסיים של אמן סיפור האימה הקצר מתעוררים לחיים בחמישה סגנונות אנימציה שונים, עם קולותיהם של כריסטופר לי, בלה לוגסי, רוג'ר קורמן וגיירמו דל טורו (סינמטק, אולם 2, 17:30).
"אינרציה", סרטו של עידן חגואל, מגיע לפסטיבל היישר מפסטיבל חיפה. אילנית בן יעקב מככבת במותחן פסיכולוגי חידתי ומערער, כאישה המגלה בוקר אחד כי בעלה נעלם כלא היה (סינמטק, אולם 2, 19:30).
גיחה קצרה לבית אריאלה – ב-20:30 יוקרן סרטו הראשון כבמאי של השחקן ריאן גוסלינג, "נהר אבוד", בכיכובה של כריסטינה הנדריקס. זהו מותחן סוריאליסטי ואפל, המתרחש בשולייה של עיירה אמריקאית ענייה. הנדריקס מגלמת אם חד הורית לשני בנים שמוצאת עבודה במועדון פטיש מסתורי ויוצא דופן, בעוד בנה הבכור והשכנה הצעירה מוצאים שער אל עיר תת ימית סודית (בית אריאלה, 20:30).
ובחזרה לסינמטק: הקרנה מיוחדת לסרט "בסקין" , סרט האימה הטורקי הראשון שזוכה להפצה בינלאומית, בהשתתפות הבמאי דג'אן אוורנול (אולם 2, 21:45). עעוד על הסרט בראיון שקיים אוורנול עם אור סיגולי בבלוג סריטה.
הקרנה חד פעמית ומיוחדת לסרט הפולני-ישראלי"הדיבוק", שבסיומה מפגש שאלות ותשובות עם איתי טיראן. סרטו האחרון של הבמאי מרסין ורונה, שמת בסמוך להקרנת הבכורה, הוא פרשנות מחודשת לאגדה היהודית המפחידה מכולן. טיראן מגלם בסרט צעיר המגלה ביום חתונתו סוד מן העבר בשטח ביתו החדש. תוך כדי החגיגה רוח זדונית נכנסת בו וגורמת לו לאבד את שפיותו בהדרגה (סינמטק, אולם 1, 21:30).